Väx med oss – nu söker vi virkesinköpare i Uppland!
Vill du jobba med ett självständigt arbete i en privatägd koncern med korta beslutsvägar och engagerade kollegor? Då är det till oss du ska söka. Tjänsten som virkesköpare ger dig möjlighet att arbeta i skogen i ett ansvarsfullt och fritt arbete, där vi tillsammans verkar för en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och utvecklande arbetsliv.
Rundvirke Skog AB ingår i Sveriges största specialvirkeskoncern – Rundvirke Industrier AB. Rundvirke Skog förser bolagen inom koncernen med högkvalitativ råvara som förädlas i produktionsenheterna i Dalarna, Hälsingland och Jämtland. Koncernen präglas av ett högt kvalitetsfokus från råvaruanskaffning till försäljning.
Som virkesinköpare på Rundvirke Skog ansvarar du för inköp av virkesråvara från privata skogsägare på ditt marknadsområde. En betydande del i arbetet innebär att optimera uttaget av specialsortiment i affärerna. Uppdrag omfattar hela kedjan från bearbetning av marknaden till genomförande, fältplanering och redovisning av uppdragen. Arbetet är självständigt med möjlighet att själv planera arbetsdagarna med stöd av närvarande kollegor och ledare.
Men det handlar inte “bara” om inköp, hos oss på Rundvirke Skog fungerar du som en personlig skoglig rådgivare till våra leverantörer, du tar hand om skogsägaren genom hela affärskedjan och bistår med expertis inom allt från skogsskötsel till ekonomisk rådgivning – en helhet för både skogen och skogsägaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet innebär bland annat marknadsbearbetning inom ditt tilldelade geografiska område. Det innebär att ta initiativ till kontakt med skogsägare, ge skoglig rådgivning och köpa virkesråvara i form av avverkningsrätter.
Utöver detta omfattar uppdraget:
– löpande dialog med skogsägare, entreprenörer, myndigheter och samarbetspartners
– göra skogliga bedömningar, fältplanering av skogliga åtgärder, samt upprättande av kart- och informationsunderlag
– löpande arbeta med ajourhållning i operativa IT- och kartsystem
– administrativt hantera uppföljningar och redovisa skogliga och ekonomiska utfall
Kompetens
Vi söker dig som gillar att göra affärer. Du har förmågan att skapa goda relationer och bra affärer för såväl Rundvirke Skog som för skogsägaren. Vi förutsätter att du har ett affärsmässigt driv, stort intresse för människor och en social förmåga att bygga långsiktiga relationer och nätverk i de bygder du verkar i. Du är förtroendeingivande, kommunikativ, självständig, engagerad, strukturerad och ansvarstagande. Din skogliga kompetens har du tillgodosett genom utbildning eller på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du bör ha kunskap och vana av att använda relevanta IT-hjälpmedel och system för tjänsten. Meriterande är tidigare arbete med planläggning, skogstaxering och virkesköp. B-körkort ett krav.
Plats
Uppland, önskvärt nordvästra Uppland.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Tjänsten är tillsvidareanställning och tillträde sker efter överenskommelse.
Vill du veta mer?
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av
Regionchef Magdalena Olsson
073-386 64 32
magdalena.olsson@rundvirkeskog.se
Facklig kontakt är för Ledarna
Håkan Semb
070-205 31 15
hakan.semb@rundvirkeskog.se
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsansvarig
Rosmari Hagström
073-028 70 40
rosmari.hagstrom@jeffersonwells.se
Din ansökan
Du söker tjänsten genom skicka in dina kontaktuppgifter samt ditt svenska CV (innehållande personligt brev och meritförteckning) senast den 16 april via länken här. Läs gärna mer om hur vardagen som skoglig rådgivare hos Rundvirke Skog ser ut via våra medarbetarporträtt.
Vi ser fram emot din ansökan!